CVI Canvas

visual & organizational identity – CVI Canvas

Canvas Visual Organization Identity is a strategic plan for better understanding of customer, product and business privileges. This canvas provides a better understanding of the customer and the audience of an organization, according to the index parameters that it contains. It also provides a clear path to the development team’s designers to provide a product or service. In addition to demographics, this can also refer to visual identity design tools that user interface designers can use to better integrate the concepts and, in that way, insert customer categories into a suitable location.


 

بوم هویت بصری سازمانی

بوم هویت بصری سازمانی ، نقشه ای راهبردی برای شناخت بهتر مشتری، محصول و امتیازات کسب و کار است. این بوم با توجه به پارامترهای شاخصی که در آن قرار دارد؛ درک بهتری از مشتری و مخاطب یک سازمان ایجاد می کند. همچنین برای ارائه محصول یا خدمات نیز مسیر روشنی به طراحان تیم توسعه ارائه می دهد. در این بوم علاوه بر دموگرافی، به ابزارهای طراحی هویت بصری نیز اشاره می شود که طراحان رابط کاربری می توانند ضمن درج اطلاعات، مفاهیم را بهتر استخراج کرده و براساس آن، دسته بندی مشتری ها را در مکانی مناسب درج کنند.

 

 

با طلوع آفتاب، بازار پر می شود از کسبه و مشتریانی که برای خرید مایحتاج دکان به دکان به دنبال محصول مورد نظر خود هستند. این میان حجره دار است که حضور یک محصول را برای مشتری محقق می کند. مشتری با سخنان دکان دار اغناء می شود که برچسب نشسته بر روی جنس، ارزش و بهایی بیش از آن دارد که در ذهن اوست.

با هجوم شگفت انگیز نشان های تجاری به پیشخوان فروشگاه ها، همچنین با تنوع خوش آب و رنگ آیکون اپلیکشن ها در پیشخوان نرم افزارهای گوشی های هوشمند، بدون داشتن یک استراتژی و بر طرف نمودن نیاز ویژه(!) مخاطب نمی شود، حاکم بازار و پیروز میدان بود!

تجربه کاربری پیش از آنکه نیاز مخاطب را محقق کند؛ به او مسیر و راهی را نشان می دهد که در ضمیر ناخودآگاه اش وجود داشته و نمی دانسته به چه صورت باید آنرا ابراز کند یا به دست بیاورد.
هویت بصری که احساس های چندگانه مخاطب را نشانه می گیرد؛ در کنار یک استراتژی معقول می تواند جایگاهی برای یک نشان تجاری ایجاد کند که عدم وجود آن، یک نقطه ضعف برای مخاطب – مشتری محسوب می شود. هویت سازمانی نیز با توجه به ابزارهای چندوجهی ای که هویت بصری ایجاد کرده می تواند نقش یک ناجی یا غول چراغ جادو را بازی کند که حتی در یک مورد مشخص ، بهترین ها را برای مشتری محقق می سازد. با در نظر گرفتن این اصل که فقدان ارزش مفهومی و بصری برای یک کسب و کار نوپا یا رشد کرده می تواند پرتگاه ی بسوی نابودی و سقوط باشد؛ شناخت مناسب مشتری و مخاطب و در امتداد آن چینش مناسب ساختار هویت سازمانی ، بالی است برای پرواز و گذشتن از دره ی نابودی!

بوم هویت بصری – سازمانی، اولین نقشه ی مدون برای شناسایی و شناخت یک کسب و کار از خود و مخاطبش است. این بوم که بخش های متنوع ای برای بررسی ساختار یک کسب و کار را در خود دارد. به اعضای یک تیم استارتاپی یا کسب و کار نوپا ، این امکان را می دهد که با شناخت بهتری نسبت به خود و مشتری، استراتژی های بعدی برای رشد را طرح ریزی کند. در بوم هویت بصری – سازمانی، مخاطب توسط شاخص های مبنا تحلیل و انتخاب می گردند. همچنین نام کسب و کار، شعار تبلیغاتی، رنگ سازمانی، نشان تجاری و عناصر مهم در طراحی بسته بندی همچنین طراحی دیداری تمامی ساختار قابل عرضه به مشتری مورد تحلیل قرار گرفته و ثبت می گردند.
در بوم CVI ، دو بخش حیاتی به عنوان پیشخوان عرضه محصول و جایگاه های آگهی قرار دارد. در بخش پیشخوان، اعضای تیم بازاریابی و کسب و کار، جایگاه ها و مراکز عرضه ی محصول را شناسایی و مشخص می کنند. اینکه یک محصول صرفاً بصورت مجازی به فروش برسد یا همزمان بصورت حقیقی در یک فروشگاه به دست مشتری برسد ؛ از کلیدی ترین بخش های کنترل و ارتقاء کیفیت ارتباط با مخاطب و تثبیت هویت سازمانی است.
در بخش دیگر جایگاه های معرفی محصول یا خدمات همچنین ابزارهای نشر آگهی درباره کسب و کار یا موسسه بصورت تحلیلی درج می گردند. هویت یک کسب و کار و یا سازمان در ماهیت محصول، نحوه ی نشر و آگهی درباره آن همچنین برآورد و ذهینت مخاطب پس از مواجهه با آن خود را نشان می دهد. بطور کلی ماهیت یک محصول از پنج بخش پیش تولید، تولید، معرفی، عرضه و نتیجه برخوردار است.
در بخش تولید با توجه به شاخص های تجربه کاربری، نه تنها نیاز مخاطب، مد نظر است؛ بلکه هویت سازمانی، ارتقاء سطح کیفی نیاز مخاطبین و ارزش گذاری نشان تجاری مورد اهمیت است.

دانلود و آموزش بوم هویت بصری سازمانی، طراحی شده توسط علی دل زنده روی

Leave a Reply

eight + three =